5/5 - (2 امتیاز)
درب اتوماتیک تولید انواع درب خودکار - شاه شیشه

استفاده از درب اتوماتیک در مکان‌های مختلف، شرایط رفت‌ و آمد راحت‌تر را برای افراد فراهم می‌کند. از طرفی امنیت کافی در هر مکانی با استفاده از درب‌های اتوماتیک تامین می شود. استفاده از این مدل درب ها تا حدی رواج پیدا کرده که نمی‌توان عدم وجود آن‌ها را تصور کرد. درب های خودکار در چندین دهه گذشته تغییرات چشمگیری داشته‌ اند. در حقیقت استفاده از درب خودکار مزایای متعددی را به‌ همراه دارد. اگر درمورد نحوه عملکرد و ویژگی‌های درب اتوماتیک ساختمان اطلاع ندارید، تا انتهای مطلب با شاه شیشه همراه باشید.

اهمیت استفاده از درب اتوماتیک در مکان‌های مختلف

درب اتوماتیک یکی از انواع درب های پرکاربرد بوده که برای باز و بسته شدن به هیچ نیرویی نیاز ندارد. چرا که این کار توسط برد و موتور الکتریکی صورت می‌گیرد. استفاده از این مدل درب‌ها در مکان‌های مختلف تا حد بسیار زیادی، سبب راحتی کار افراد شده‌ است. حتی کسانی که توانایی جسمی کافی را ندارند، می‌توانند در اماکن به‌ راحتی با استفاده از این درب‌ها، تردد کنند.

درب های اتوماتیک معمولاً به شکل عمودی و افقی به حرکت درمی‌آیند. درب شیشه‌ای به شکل افقی حرکت کرده و درب‌های پارکینگی نیز به شکل عمودی باز و بسته می‌شوند. مزایا خرید این نوع درب تنها به رفت‌ و آمد آسان محدود نشده و می‌تواند از جنبه‌های مختلفی برای اماکن مفید واقع شود.

درب های اتوماتیک چگونه کار می‌کنند؟

درب‌ اتوماتیک با استفاده از سنسور مخصوص باز و بسته می‌شود. در واقع این سنسورها به‌ خوبی حضور افراد را تشخیص می‌دهند. سه سنسور اصلی در این درب ها تعبیه می شوند که عبارتند از:

انواع درب اتوماتیک

درب اتوماتیک با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدل‌های مختلفی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

درب شیشه‌ای اتوماتیک

این نوع درب، دارای یک اپراتور برای باز و بسته کردن لت ها است. همچنین در آن یک سری فریم و شیشه به‌ منظور جدا کردن فضا استفاده ‌شده است. درب های شیشه‌ای دارای اندازه و ابعاد متنوعی هستند. این مدل درب به دلیل ویژگی‌هایی همانند ظاهر زیبا، صرفه‌ جویی در مصرف انرژی، در مکان‌هایی که رفت ‌ وآمد زیادی وجود دارد، استفاده می‌شود. همچنین به ‌منظور افزایش استحکام درب اتوماتیک معمولاً از شیشه سکوریت یا شیشه ضد سرقت استفاده می‌گردد. تا بتوان از این طریق امنیت کافی را در مکان‌های مختلف ایجاد کرد.

درب اتوماتیک پارکینگی

درب اتوماتیک پارکینگی که به آن درب حفاظتی نیز گفته می‌شود، برای مکان‌هایی که به کنترل تردد نیاز دارند، مناسب خواهد بود. این نوع درب از نظر ابعاد، طراحی ظاهری و قابلیت ها چندین مدل مختلف دارد. این مدل جایگزین مناسبی برای درب های قدیمی است.

درب اتوماتیک فروشگاهی

درب اتوماتیک فروشگاهی نوعی درب اتوماتیک است که معمولاً در ورودی فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، مراکز خرید، و مکان‌های خدماتی نصب می‌شود. این درب‌ها به طور خودکار باز و بسته می‌شوند و به مشتریان فرصت می‌دهند که به راحتی وارد فروشگاه یا مکان مورد نظر شوند. این درب ها به ویژه برای مکان‌های تجاری با جمعیت زیاد مناسب می باشند.

کرکره برقی اتوماتیک

پرفروش‌ترین مدل درب اتوماتیک کرکره های برقی اتوماتیک است که بیشترین استفاده آن‌ برای درب پارکینگ می‌باشد. قیمت کرکره برقی نسبت ‌به جنس و متریالی که در آن استفاده می شود، ممکن است متفاوت باشد. همچنین نوع تیغه نیز یکی از عوامل تعیین ‌کننده در قیمت این مدل درب است.

نصب درب اتوماتیک - شاه شیشه

در چه مکان‌هایی می توان از درب اتوماتیک استفاده کرد؟

این مدل درب ها را می‌توان در مکان‌های مختلف همانند آزمایشگاه، ساختمان‌های تجاری، اداری، نظامی و حتی منازل مورد استفاده قرار داد. همچنین استفاده از درب برقی در بیمارستان‌ها، مکان‌های بهداشتی، رفاهی و اتاق عمل رایج شده‌ است. به‌ طور کلی می‌توان گفت که این نوع درب ها در تمامی مکان‌ها قابل استفاده بوده و می‌توانند به رفت‌ و آمد راحت‌تر، کنترل تردد و صرفه ‌جویی در مصرف انرژی کمک کنند.

نصب درب اتوماتیک

درب اتوماتیک در حال حاضر با سرعت چشمگیری در حال گسترش بوده و می‌توان آن‌ها را در مکان‌های مختلف مشاهده کرد. همین موضوع سبب شده تا نمونه‌های بسیار متنوعی از این درب ها به بازار عرضه شود. این درب‌ها متشکل از قطعات متعددی بوده و اشکال مختلفی دارند. به‌ همین خاطر نیاز است تا برای نصب درب اتوماتیک حتماً از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید.

در وبسایت شاه شیشه شما می‌توانید در خصوص خرید درب های خودکار ، خرید شیشه لمینت، سکوریت و… با کارشناسان مجموعه ما ارتباط برقرار کنید. کارشناسان مجموعه شاه شیشه می‌توانند با ارائه اطلاعات دقیق شما را در جهت انتخاب بهتر یاری کنند.

قیمت درب اتوماتیک

مهم‌ترین مسئله‌ای که خریداران به آن توجه دارند، قیمت درب اتوماتیک است. می‌توان گفت که عوامل زیر به شکل مستقیم در قیمت نهایی و درب خودکار دخیل هستند:

  • نوع درب
  • قطعات مکانیکی و الکترونیکی
  • اندازه درب

قیمت انواع درب های اتوماتیک طبق موارد بالا محاسبه می شود.

مزایای استفاده از درب برقی

در ابتدای مطلب گفتیم که نصب درب های برقی تا چه حد می‌تواند برای اماکن مفید باشد. مهم‌ترین مزایای استفاده از این درب ها عبارت‌اند از:

  • باز و بسته شدن خودکار این نوع درب ها باعث شده تا رفت‌ و آمد خیلی سریع‌تر صورت‌گرفته و درعین‌ حال بتوان در مصرف انرژی نیز صرفه‌ جویی کرد.
  • در مکان‌هایی که فضای کمی دارند، نصب این مدل بهترین انتخاب ممکن است. چراکه فضای کمی را اشغال می ‌کند.
  • درب های معمولی برای باز و بسته شدن معمولاً سروصدای زیادی دارند. این در حالی است که مدل‌های اتوماتیک به‌ گونه‌ای طراحی‌شده اند که در زمان باز و بسته شدن هیچ‌ صدایی تولید نمی کنند.
  • این درب ها از نظر ظاهری، نمای جدید و مدرنی را به مکان‌های مختلف می‌بخشند.
  • شما می‌توانید بر اساس میزان ترافیک رفت‌ و آمد، درب های درب اتوماتیک را تنظیم نمایید.
  • سطح ایمنی این نوع درب ها امنیت کافی را برای اماکن فراهم می‌کند.
  • استفاده از این مدل درب ها از آلوده شدن محیط و ورود گرد و غبار به داخل ساختمان جلوگیری خواهد کرد.

جمع‌بندی

در چند سال اخیر استفاده از درب اتوماتیک در اماکن رواج پیدا کرده و روز به روز در حال گسترش است. استقبال افراد از این مدل درب‌ها سبب شده تا مدل های متنوعی با قابلیت های ویژه به بازار عرضه شوند. درب های اتوماتیک با استفاده از سنسورهایی که دارند، حضور افراد را خیلی راحت تشخیص داده و در زمان درستی باز و بسته می شوند. این گونه مشکل رفت آمد در هر شرایطی برطرف می شود و دیگری نگرانی بابت کثیف شدن فضای داخلی یا هدر رفتن انرژی وجود نخواهد داشت.

سوالات متداول

1 درب اتوماتیک چیست؟
درب اتوماتیک یا درب خودکار، نوعی درب است که به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسانی باز و بسته می‌شود. این درها از سنسورها و سیستم‌های کنترلی برای تشخیص حضور افراد و موقعیت آن‌ها استفاده می‌کنند تا در صورت نیاز به طور خودکار باز و بسته شوند.
2 انواع درب های اتوماتیک به چه شکل هایی هستند؟
درب های اتوماتیک به شکل درب شیشه ای اتوماتیک ، درب اتوماتیک پارکینگی، درب اتوماتیک فروشگاهی و کرکره برقی اتوماتیک در بازار موجود می باشند.